יום שלישי, 24 באפריל 2012

צילום נוף


צילום נוף


קורה לנו שאחרי טיול בטבע חזרנו הביתה והסתכלנו על צילומי הנוף שעשינו, ואמרנו לעצמנו, למה כל התמונות תמיד יוצאות לי אותו הדבר?

צילום נוף
צילום נוף הוא לא צילום כל כך פשוט. כולם יכולים לכוון ולצלם , אבל מה שמבדיל צילום נוף מקצועי לצילום נוף רגיל זה המחשבה שלפני הצילום. צילומי נוף באים להעביר את תחושת הצלם במקום הצילום. להבדיל מצילומי מאקרו מפורטים וממוקדים, צילומי נוף לרוב יהיה בזווית צילום מאוד רחבה, עם המון פרטים. צילומי נוף באים להראות את נוכחות הטבע והסביבה בתמונה ולכן רוב התמונות יהיו ללא אנשים כדמויות מרכזיות. צילום נוף מוצלח יבוא לאחר מחשבה ותכנון הקומפוזיציה, זווית הצילום, עומק השדה, העדשה הנכונה, בדיקת התאורה המתאימה, והכי חשוב, מה יבדיל את התמונה שלי מאלפי תמונות אחרות, מה אני רוצה להעביר בצילום נוף שלי שימשוך את העין וייחד אותה מהצילומים האחרים.

כשמצלמים, מצלמים. תמונה אחת לא מספיקה, רצוי לצלם מספר תמונות מכל זווית, ומספר חשיפות שונות, ואח"כ בבית על המחשב לסנן את מה שלא יצא לטעמנו. התאורה שלנו בצילומי נוף תהיה לרוב אור השמש, אור קשה למשחק וכיוון אך אפשר בזוויות מסוימות. לימדו איך להתחמק מאור השמש הישירה בצילומי הנוף. צילום אל מול השמש החזרה יפיק תמונות חשוכות, אבל צילומי שקיעה וזריחה, שהשמש לא בחוזקה המירבי, יפיקו צילומי נוף מרהיבים. זה הכל בזווית הצילום. רצוי לשלב גורמי שמיים (עננים בעיקר) בזמן הצילומים לקבלת המראה הדרמטי.  אם יש לנו מאגר מים קרוב אלינו (אגם, נחל או בריכה קטנה), אפשר לנצל את קרני השמש כדי לקבל השתקפויות מעניינות על פני המים, נסו לצלם במספר זויות שונות עד שתקבלו את התוצאה האהובה עליכם.

קומפוזיציה בצילום נוף

שימו לב לב לקומפוזיציה לפני שאתם מקליקים. האם הכל במקום? נסו להכליל כמה שיותר נוף בפריים, ולנסות שהרכס יהיה שלם והנהר יתחיל או יסיים. ככל שיהיו יותר פרטים בתמונה, כך היא תעביר את התחושה שרציתם בזמן הצילום. חצאי אנשים, או חצאי בתים, יכולים להרוס את התמונה.

נסו למצוא זווית מיוחדת בצילום הנוף שלכם. תמונה עם קוים אלכסונים (קוי רקיע, שורת בנינים, שדות חרושים וכו'), תתן לתמונה צד אמנותי ומיוחד, ותמשוך את העין. נסו לצלם מזוית עליונה או תחתונה. צלמו מגובה הקרקע או מגובה המותן (לפי הנוף הקיים), כדי לתת עומק לקומפוזיציה שלכם. חפשו מה יש לכם ליד הרגליים, אולי תמצאו שיח או פרח מעניין שיכול להיות אובייקט מרכזי על רקע ההרים שבאופק, כך תוציאו צילום נוף מעניין יותר מהאחרים.
זכרו לקחת איתכם מצלמה לכל טיול שאתה יוצאים אליו, מצלמה קומפקטית או מקצועית, זה לא משנה, העיקר שתצלמו. עם הניסיון יבואו התוצאות המרהיבות. צלמו לפי ההצעות לעיל ותראו איך עם כל תמונה יש שיפור, וצילומי הנוף שלכם יהיו יותר ויותר מיוחדים ומעניינים. 
בהצלחה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה